Firma Subaru jest przekonana, że silnik z poziomo i przeciwsobnie ustawionymi cylindrami (termin „boxer” lub po prostu „bokser”, jest częściej używaną nazwą tej właśnie konfiguracji silnika) to optymalne rozwiązanie, pozwalające na osiągniecie najwyższego zadowolenia kierowcy. W układzie tym tłoki skierowane są parami dokładnie w przeciwne strony, a więc płaszczyzny, w których pracują, rozchylone są o 180 stopni, zaś wał korbowy znajduje się dokładnie w centrum tego układu. Z tego, że każda para tłoków silnika przeciwsobnego zawsze wykonuje ruchy w przeciwnych kierunkach, wynika bardzo ważny fakt – siły bezwładności takiej pary tłoków samoistnie się równoważą, a zatem układ korbowo – tłokowy przekazuje na zewnątrz znacznie mniej drgań, niż ma to miejsce w silnikach o innym układzie cylindrów. W rezultacie silnik w układzie bokser pracuje z wyjątkowo małymi oporami wewnętrznymi w każdym zakresie obrotów wału korbowego i nie wymaga stosowania dodatkowych urządzeń czy mas wyważających, a to z kolei powoduje, że reaguje on na naciśnięcie gazu wyjątkowo szybko, przynosząc kierowcy szczególną satysfakcję.
Kolejną zaletą silnika przeciwsobnego jest to, że jego długość i wysokość są znacznie mniejsze niż odpowiadającej mu jednostki np. w układzie rzędowym. Ponadto zwarta konstrukcja pozwala na skuteczne zastosowanie lekkiego materiału – aluminium – do budowy jego kadłuba. W efekcie jednostka jest sztywna i lekka, a poza tym może być zamontowana w komorze silnikowej w ten sposób, że jej środek masy znajduje się bardzo nisko. Skutkuje to korzystnym wyważeniem całego samochodu – jego środek masy znajduje się również nisko i nie jest nadmiernie przesunięty do przodu. Symetryczna budowa silnika i jego symetryczne ustawienie w osi podłużnej auta powodują także, że auto pozostaje idealnie wyważone w płaszczyźnie poprzecznej do jego osi. Wszystkie te czynniki skutkują stabilnym, bezpiecznym, a przede wszystkim przynoszącym satysfakcję zachowaniem auta na drodze.